זירת המומחיםכל המאמריםמטבעות דיגיטליים

אילון מאסק מתחרט וגורם לנפילת מניית טסלה וביטקוין

מאסק החליט על שינוי במדיניות התשלום והפסקת שימוש בביטקוין , מה שגרם לנפילה בערכה של טסלה והביטקוין האמונה לעתיד ירוק מניע את מאסק יותר ויותר.

מאסק, הידוע בשם אילון מאסק, מנכ"ל ומייסד טסלה, הודיע כי לא יקבל תשלום באמצעות ביטקוין עבור מכוניות טסלה. מאסק טוען שההחלטה נובעת מהשפעות סביבתיות שליליות שנובעות מכריית ביטקוין מה שהוביל לירידה בערכו של הביטקוין בשוק הקריפטו ולצניחה בערכה של מניית טסלה הנסחרת במדד נאסד"ק. הביטקוין נפל ביותר מ10% במחירו הדולרי בעקבות ההודעה של מאסק, מה שהוביל לכמה שעות של הימצאות הביטקוין מתחת לרף ה50,000$. אמונתו של מאסק לעתיד ירוק יותר מראה עד כמה אכפת לו מעתיד אקולוגי, יתר על כך שהוא ויתר על הביטקוין וככה נמחק סכום כסף עתק של 365 מילארד דולר.

אמש, מניית טסלה ירדה בנאסד"ק 4.42% וירדה 1.3% נוספים בשעות המאוחרות של המסחר. מתחילת השנה מניית טסלה הראתה נפילה של 16.4%, כיום שווי שוק החברה המשתקף ממחיר המניה מוצג על ערך של 594.57B דולר. בעת כתיבת מאמר זה, סחר הביטקוין עמד על כ-50,900$ ביום חמישי מה שמציג סחר בערך הנמוך בכ-22% מערך השיא של כל הזמנים שעומד על סך של 64,863$ שנקבע בחודש שעבר. מחירו של הביטקוין משקף כ-41% מערכו הכולל של שוק הקריפטו העומד על נפח מסחר של 954B דולר. לפי אתר CoinMarketCap שוק הקריפטו מכיל בתוכו 9,755 סוגי מטבעות דיגיטליים. 

מאסק, כדרכו, הודיע על החלטתו בציוץ טוויטר, שבו אמר על החלטתו להשעות מחירות של טסלה באמצעות ביטקוין, כדאגה משימוש גובר בדלקי מאובנים לצורכי העברות וכרייה של ביטקוין. בעיקר מאסק מביע את חששותיו בנוגע לפחם כמכיל פליטות פחמן הגרוע ביותר מכל סוגי הדלקים. מנגד ציין מאסק כי יש חשיבות רבה במטבעות הקריפטו וכי הוא מאמין שיש להם עתיד מבטיח.

 מאסק וטסלה יבדקו שימוש במטבעות קריפטו אחרים.

בתחילת השנה בחודש פברואר ואחרי כמה ציוצי טוויטר של מאסק בנוגע להתעניינות בביטקוין, דווח מטעם טסלה כי רכשה ביטקוין בסכום של 1.5B$, מה שגרר דיווח מטעם החברה על הענקת שני תארים למאסק וסמנכ"ל הכספים שלה "זאק קירקורן" שזכו לתארים של מלך הטכנולוגיה ושליט המטבע. ברבעונה הראשון של 2021 טסלה דיווחה בדוחות הכספיים על מכירה של כ10% מהביטקוין שרכשה במעל ל100M$ רווח, בתגובה נמסר מקירקורן ומאסק כי הפעולה נעשתה כדי לבדוק את השוק וכי אין בכוונתם למכור עוד ביטקוין כרגע.

ביום רביעי כתב מאסק בחשבון הטוויטר שלו כי אין בכוונתו למכור עוד ביטקוין וכי יחזור לקבל תשלום באמצעי זה כשכריית המטבע תעבור לשימוש באנרגיה יותר בת קיימא. לפי מאסק טסלה תבחן שימוש במטבעות קריפטולוגיים נוספים שצורכים פחות אנרגיה בכרייה. מחקר שנערך באוניברסיטת קיימברידג' במרכז למחקר כלכלה אלטרנטיבית, נמדדה צריכת אנרגיה שנתית בממוצע של 147.8TW/H ביום רביעי האחרון, מדד זהה למדד צריכת האנרגיה של מדינות כמו שוודיה ומלזיה. מרבית כריית הביטקוין מתבצעת מתוך סין ובעיקר ממחוז שינג'יאנג שמפיק את מירב האנרגיה שלו מפחם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button